mallanthedarkgirl

Alla inlägg under mars 2014

Av Malin - 1 mars 2014 19:31

Idag spelade Vetlanda Rugby Klubb vetlandas första Cup nogonsin och imorgon blir det någon match till för dom o spela ;)


Dagens 3 matcher gick bra även trots att dom förlorade. Men dom kämpade på och klarade sig väldigt bra för o möta rutinerade rugby lag då Vetlanda RK och Jönköping RK är dom enda nystartade lagen som är med i Håckers rugby cup i år och dom två har ej hamnat i en match mot varandra utan båda ny komlingar får möta rutinerade lag. Men dom båda gjorde mycket bra ifrån sig trots 3 förluster för Vetlanda och 2 förluster och 1 vinst för jönköping.


Men kommer fler matcher fram över och nu är det ett år på sig o spela o träna mycket inför Håckers nästa år o hoppas på bättre tur nästa år på Håckers Rugby Cup ;)



Skulle varit me som sällskap nu under cupen. Men min plats i bilen på morgonen blev upptagen i sista sekund kvällen innan avfärden så fick bli hemma tråkigt nog :(
Men bäst så. Mina graviditets hormoner kommer bara se till att jag blir förbannad på älsklingen när han skall festa tills sent på kvällen nu idag/kväll o sen upp o spela bakfull imorgon typ. Men när barnet är fött får man väll hoppas att han växer o förstår att man ej behöver festa på varje rugby match eller rugby cuper. För man har ju ett ansvar o som vuxen, så hoppas jag han förstår att man kan dricka med måtta oavsett om andra tvunget vill o måste supa sig packade typ ;) Man är ju liksom inte ungdom längre så då får man acceptera livets gång o förstå att man kan ej festa som man gjorde när man va ung. Men men är väll jag som är tramsig o dum som anser så. Vet iallafall att inga av mina barn kommer få spela rugby om inte det hämska festandet försvinner. En sak om man festar när cupen är över o man ej har matcher dagen efter. då är det en annan sak...men ej seriöst om man skall festa skallen av sig o spela bakfull eller full dagen efter. Så hoppas rugbyn ändras när det gäller festandet...liksom inte fan att några andra sporter super o spelar bakfulla typ liksom ;)




Liten uppdatering om min grviditet nu då och om allt annat som hänt o händer i mitt liv!!


Denna graviditeten har bidragit med många upp o ner gånger. Många olika små problem m.m

Först började det med att jag fick cystor under graviditeten. Sen gjordes det cellprov på livmodertappen och fick sen svar på provet som visade att jag hade cellförändringar. Men väldigt liten ändring som kunde läka bort. Så sen när jag hamna på operationsbordet för en titthålsoperation för o ta bort cystorna när jag va gravid i vecka 16 så gjorde dom samtidigt ett nytt cellprov som jag fick svar på under veckan nu o det visade sig att mina cellförändrigar ej läkt utan det behöver behandlas efter jag fött. Men dom skall göra ett nytt cellprov på mig när jag är i graviditets vecka 28 o vänta på svar där ifrån då. Så då får se vilken vecka jag är gravid i när dom får svaret o om det slutar med o förlösa mig tidigare för att hindra så jag ej får cancer :(

Jo föressten titthålsoperationen slutade med att dom tog inte bort några cystor. dom lät cystorna vara kvar som dom skulle ta bort bara för att cystorna hade krymt jätte mycket. Så cystorna är kvar och jag har fått smärta där cystorna är och kramp i en muskel på samma sida som cystorna är på. Så får väll ringa o se vad dom säger om det.

Är tvungen o ringa me om jag får smärtor i underlivet. O det har jag ju o som blir värre o värre så måste ringa in för det me då det kan vara smärta på grund av cellförändringarna.


Sen har man järnbrist som gör att jag är trött hela tiden och sen blir jag yr o svimmfördig om jag anstränger mig.

Så är orolig hela jävla tiden nu o kan ej slappna av o är livrädd att nått skall hända när man sitter ensam o sambon är iväg om det skulle hända något akut. men får hoppas på det bästa o att allt går bra.


Hmm jo o denna graviditeten o hormonerna gör att jag är konstant deppig o irriterad o känner mig oförstådd och missförstådd o känner inte att jag har något stöd någonstans. Känner mig ensam trots att jag inte är endsam.


Men får hjälp med min psykiska skada nu iallafall. Har gått hos en psykolog nu någon månad o är nu uppskickad till o gå på samtal hos Psyk avdelningen istället då psykologen upptäkte att jag har kraftigare skada en vad dom trodde. Kommer ta lång tid o få mig frisk från mina psykiska problem som jag har. Men hoppas på att jag kommer komma ifrån mina psykiska problem som jag har. Och hoppas att jag kan bli av med den konstanta stressen jag har 24/7 som vägrar försvinna. Vill dessutom kunna slappna av snart o få rätt på allt o få en lugn vardag utan problem snart. Orkar ej med o vara orolig dygnet runt o stressad dygnet runt o deppig o irriterad dygnet runt :(


Men men orkar ej skriva mer just nu.


Ha det gött alla ;)

Ovido - Quiz & Flashcards