mallanthedarkgirl

Alla inlägg under juni 2014

Av Malin - 9 juni 2014 14:30

 

 

Nu så är det inte lång tid kvar tills den lille tittar ut <3 6/7 är BF <3

Längtar så jag håller på o dör.

Men är sjukt orolig över förlossningen :S

Orolig om jag hinner få ryggmärgsbedövningen eller ej. Är rädd att det kommer göra sjukt jävla ont om jag ska föda med endast lustgas då jag behövde både ryggbedövningen o lustgas när jag födde min dotter Filicia.

Men hoppas på det bästa o oavsett så efter smärtan så kommer jag ha mitt underbara barn i min famn <3

 

Får se hur många vändor det blir in till BB innan man blir inlagd sen me. Jobbigt o ha me sig väska o babytravel varje gång bara om man blir hem skickad o så. För blir sjuktaxi in o beroende på tidpunkt på dygnen så blir det eventuellt buss hem sen. Men får se. Är jag minsta lilla öppen så lär jag total vägra o åka hem iallafall. För bor 40min ifrån BB o så ska man då vänta på taxi eller ambulans me. Så ne!!  Är jag öppen när jag kommer in någon gång så får dom svårt o skicka hem mig. Då lär jag sätta mig på tvären o vägra. Bara hoppas dom ej har fullt inne på BB då dock. För då blir det svårt o stanna om det är fullt i alla rum. Får hoppas jag har tur när det väl börjar öppna sig o så. Med filicia så från att jag öppnat mig 1-2 cm så tog det typ 17 timmar tills jag hade Filicia i famnen. Blev hem skickad då när jag va 2 cm öppen, Va hemma typ 00:00 o sen inne på BB igen 6 timmar senare vid 06:00 o sen föddes Filicia kl 15:50.

 

sägs att när man föder andra barnet så går det snabbare en fösrst så ja, är jag öppen nått, så vill jag inte hem imellan. är för långt till BB när man ej har bil o måste åka sjuktaxi eller ambulans in, som man då måste vänta på först innan man kommer någon vart dessutom.

 

Men kommer nog gå bra denna födslen me. Hoppas jag slipper så extrema förvärkar bara som jag hade me Filicia. Gjorde sjukt ont. Men men återstår o se ;)

 

Bebis får ta o komma när den vill nu tycker jag <3 Vill ej behöve gå över tiden igen. Dock gick jag bara över 4 dagar me filicia men vill oavsett inte gå över tiden me denna <3  Vill ju ej behöva vänta längre nu ju. Vill ha mitt lilla gulle fjun hos mig nu <3

 

Får se fram över om jag orkar o pallar uppdatera bloggen. Lär blir långa mellanrum men ska se om jag kan lägga upp lite oftare ;)

 

Ha det gött ni få som läser min blogg ;)

Skulle va kul om alla som läser lämnar någon liten kommentar, smilis eller nått så ser jag hur många som faktiskt läser o kollar min blogg ;)

Ovido - Quiz & Flashcards