mallanthedarkgirl

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Malin - 17 augusti 2012 22:31

 

I 11½ år fanns du i våra liv älskade Scorpan. Utan dig så hade vissa i familjen kunnat vara döda i detta laget.
Men du har skyddat oss med ditt liv i 11½  år och du kommer alltid att finnas i våra hjärtan.

Du va min trygghet alla nätter jag har varit o fiskat i åsljunga och då har du varit me mig hela natten och skyddat mig från alla skummisar i Åsljunga och du va alltid glad o kelsjuk och du livade alltid upp våran vardag.

Under våra 11½ år tillsammans så va du aldrig sjuk, bara den dagen vi va tvugna o avliva dig och du fick en underbar kull valpar med min älskade Cheves som oxå är saknad men har det bra i sin nya familj


Sista bilden på dig gumman innan du somnade in :( <3


Här kommer dom ända bilderna jag hade på dig på datorn         

Av Malin - 17 augusti 2012 21:55

Du för alltid

Du har en glöd
som jag vill känna
Du har en kärlek
som jag vill känna
Det är med dig
jag vill vara
inte bara nu,

utan för alltid   




Kärlek, stark nog att förstöra liv, källa till självständighet, självkänsla, grunden till lycka,
och välmående, förutsättningen för att två liv ska fungera, utan denna är dessa liv meningslösa,
tomma, inget värt att leva för, denna kärlek,
stark nog, att hålla två helt skilda världar samman, stark nog att dör för, offra liv för, kärlek viktigare
än allt annat, det blir en drog, något man inte kan leva utan.



kär igen   
Jag hade nästan tappat allt hopp
Om att jag kunde bli förälskad i någon
Men den där gången jag såg dig för första gången Då tändes en liten gnista djupt inom mig
Mitt hjärta började slå fortare och mina kinder blev rosiga
Jag fick ett leende som inte ville lämna mina läppar Mina känslor brukar inte vara lätta att få på fall
Jag kände hur den starka muren till mitt hjärta började falla Det var som en sten av lättnad föll ner Och jag visste att jag kunde bli kär igen.



*saknar*
Vill inte va här där jag är...
vill ju va där där du är...
Eller nån helt annanstans...
bara jag är med dej   

Av Malin - 17 augusti 2012 20:20

Om jag har tur. Men bara om jag har tur så kommer jag lyckas köpa mig en säng nästa vecka eller veckan där efter.

O det ska bli så skönt o få en redig säng o sova i och en säng som är större ;) Får panik på skit sängen jag har nu. Vill nog aldrig mer sova i en resesäng igen!

Sååå obekväm som denna sängen som jag har nu är så nej tack!

Av Malin - 17 augusti 2012 17:17

Nu har jag varit rökfri sen igår morse :D Känner ett litet sug efter en cigg. Men håller mig till mitt rum o min höga musik o chattar med mitt hjärta som kommit hem nu <3 <3


Det va visst lättare att sluta röka denna gången en vad det har varit tidigare..Men denna gången så lovade jag mamma att sluta om hon lyckades. O hon lyckades så nu sitter jag här o ska sluta jag me. O jag tänker inte ge upp. Nu ska jag förbli rökfri och försöka röra på mig mer så jag blir av med allt efter graviditeten då jag ej tycker om hur min mage ser ut nu. Fick många bristningar som jag dock lär få leva med. Men resten ska jag nog kunna arbeta bort ;)
Ska arbeta upp min kondition igen och får hoppas jag får bättre immunförsvar nu när jag ej röker så jag inte blir sjuk så himla lätt. För avskyr o vara sjuk.



Så nu ska jag börja gå långa rundor varige dag med min mammas hund och sen blir det en kort runda varige dag me med min mamma då hon oxå vill röra på sig lite mer. Tråkiga är bara att hennes hjärta o rygg ej tillåter långa o ansträngande rundor.
Men nu saknas bara en egen hund o ha med sig på lång promenaderna :( Är inte lika kul o mysigt o gå rundor med mammas hund. Saknar min hund Cheves :( Önskar jag hade dig kvar älskade Cheves :( Är förbannad på mig själv att jag va tvungen o sälja dig :( Men det va bäst för dig o komma till en bättre familj där du fick röra på dig. Önskar jag aldrig bodde hos min styvfar för då hade jag aldrig behövt sälja dig. För det va tack vare deras djur som jag inte kunde ha kvar dig :( Men det va inte snällt o låta dig vara i mitt rum hela dagarna förutom då vi va ute på lång promenader flera gånger dagligen. Så det blev bäst att du fick komma till en ny familj. Det gjorde ont o sälja dig o gör fortfarande ont att jag inte har dig. För nu kan jag ju ha dig :( Men kan ej ta tillbaka dig :(

         


Nu är mitt hjärta hemma så nu kan ja slappna av lite. Men vet att han har ont och vill ju finnas hos han och hjälpa han. Vill att tiden ska gå så snabbt som möjligt nu så jag kan flytta till han om det blir han o jag


Hur jag ska lösa det hela med dottern o umgänge är ett problem bara. Vill ju inte ta ifrån fadern från dottern. Men måste jag så gör jag det.

Så hur jag ska lösa det vet jag inte riktigt en. Att få fadern att acceptera o köra till dalarna o hämta henne varannan helg lär ju ej gå eller att man möts halvägs om det skulle komma på frågan. Sen vet jag ju inte om jag skulle kunna fixa att man kör varannan gång annars heller o ifall han skulle acceptera det vet jag inte heller. *Suck* men blir det för krångligt så får jag söka ensam vårdnad o hoppas att jag vinner vårdnaden då han kommer gå upp i vårdnadstvist (eller hur de stavas o heter) om det hela. Men får se hur allt slutar..Är ju ett bra tag kvar innan skolan är slut så inte någon brådska en.


Nu skulle hjärtat o hans dotter molly gå o handla godis. Så nu väntar jag på att hjärtat mitt ska komma tillbaka


   Är så kär så jag vet inte vart jag ska ta vägen typ


nehe nu ska jag ner o fixa cappoccino o någon macka då bror min redan ätit idag så då skiter jag i o laga mat. Lagar inte mat till bara mig!  Mamma har sin special mat som hon äter. Så jag tar mackor idag.


Ha det så gött så länge. Bye

Ovido - Quiz & Flashcards