mallanthedarkgirl

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Malin - 10 augusti 2012 23:56

Nu ska jag ta o försöka o sova lite o hoppas att min älskade dotter sover hela natten utan o vakna runt 3-4 tiden. Men hon har kommit till det stadiet med alla drömma och så som stökar för henne tror jag.
Men sen brukar hon somna om och då blir det o få sova till 10 om jag har tur annars blir det upp vid 8.


Måste köpa mig en säng snart tror jag. För är trött på rese sängen nu.


Så nu ska jag upp till min obekväma resesäng o försöka sova ;) Och hoppas på att få fina mysiga drömmar om snyggingen/hjärtat mitt inatt <3


Sov så gott. Natti natti :)

Av Malin - 10 augusti 2012 16:11

Mitt barndoms hem ;)


Idag vid 11:30 så gick jag ut och gick en lång runda med min dotter och min mammas hund Mimmi och kom hem vid 13:40 och enligt min mobil så gick jag sammanlagt 12583 steg. Så nu sitter jag o vilar och har väldigt ont i min vänstra höft. Men när jag hade börjat o vandra så bestämde jag mig för att jag skulle gå till mitt barndoms hus och kolla hur det ser ut ;)

Har inte varit vid det huset sen jag va 5 år. Och jag kännde igen huset och allt runt om kring som om jag aldrig har flyttade där ifrån. Va så mysigt o trevligt o få se huset igen.


Här syns lite av huset, garaget och stallet ;) Garaget (Den vita byggnaden i mitten) har min pappa och mamma byggt från grunden ;)



Ända sen jag flyttade tillbaka till Småland 2009 så har jag sagt att jag ska ut och titta på huset. Men har aldrig kommit så långt som ut till knixhut. Men nu bor jag ju gå avstång från knixhult ;)


Som jag saknar huset o trädgården och miljön m.m Älskar o bo så här som huset ligger. Ute i skogen och med bondgård o kor i närheten. Har många fina o roliga minnen från tiden vi bodde här me ;)



Jag va en jävel på att rymma ofta ;) och då rymde jag hem till bonden 1 gång som bor 900m från huset och jag tog med mig min mammas ena collie hund när jag rymde me ;) Men har försökt rymma till bonden fler gånger men misslyckats med rymningarna.



Sen har vi den gången jag,mamma o min lillebror mattias skulle hämta mjölk hos bonden och mitt i allt i hopa så va mattias borta. Och mamma o bonden kollade runt om sig o såg sen att korna stod i en ring, Och där i mitten stod mattias och bonden och mamma vågade inte gå in till korna då bonden sa att det är en agresiv ko sort. Så mamma o bonden fick panik och mamma fick mer panik när jag sprang in i hagen med en pinne. Men korna flyttade på sig och jag fick tag i min bror och tog med han ut från hagen. Jag har aldrig varit rädd för kor och kommer aldrig vara. Sen när jag va liten så va alla djur rädda för mig typ. Jag visade ingen respekt eller hänsyn till något djur när jag va liten nämligen.


Men nu älskar jag djur och skulle aldrig göra illa något djur.



Sen är jag en bonna tjej så trivs ju bäst ute på landet. lantbruk o häststall är sånt jag vill jobba med. Men finns inga sådanna jobb tråkigt nog så får söka andra jobb tills man hittar en ladgård eller ett stall o jobba på.


Men men..kan skriva i flera dar om mina minnen m.m så stoppar nu.
Ska ta moppen o åka o köpa mig lite chips och sen ska jag busa me dottern i trädgården under min väntan på att min underbara snygging ska komma in på msn igen <3


Men lägger till lite bilder här på slutet nu från min vandrings runda ;)

              Tog bild på lite av bondens byggnader (som jag rymt till) på vägen hem. Sen bilden på bara väg, är vägen jag sprang på under rymmningen till bonden. Sen har vi älskade lilla filicia o mimmi me <3


Ha det så gött ;) Tänker o saknar min snygging <3

Av Malin - 10 augusti 2012 09:26

Med dina vackra ögon
och din gyllene röst
Blir du mitt hjärtas tröst
Under mörka tider ska jag älska dig
För det finns ingen annan som du för mig <3


Du är så vacker...

Du är så vacker för mina ögon,
Som tusen liljor uppå en kvist,
Nu har jag kommit till den tiden,
Då jag får tala om för dig min brist.


Ensam till att gå här och vandra,
Blir tiden för mig oändligt lång,
Men kommer du till mig,
Blir tiden för mig oändligt kort.





”Din dröm”

En lång poetisk kärleksdikt från Marica:

 

”Han som inte bara säger
att han älskar dig utan även bevisar det.
Han som skickar Sms på kvällarna
och säger att han saknar dig.
Han som inte döljer något för dig
utan berättar precis allt som det är.
Han som uppskattar dig
och allt du gör för honom.
Han som håller dig i handen
när alla andra ser på.
Han som verkligen lever
för endast dina kyssar.
Han som inte kollar på andra tjejer
för du är allt han ser.
Han som jämt ställer upp
och alltid finns där för dig.
Han som aldrig skulle tänka tanken
av att svika dig.
Han som vaknar på morgonen
och det första han tänker på är dig.
Han som skiter i alla andra tjejer
han kan få för du är allt han vill ha.
Han som ringer upp dig varje gång
du lagt på även fast ni har bråkat.
Han som aldrig lämnar dig.
Det är han som är din dröm.”


   




Av Malin - 10 augusti 2012 09:17

Blev inget dagis idag då jag vaknade 10 min innan bussen gick. Och är lite svårt o stressa iväg med dottern.
Så idag blir det o ta det lugnt och eventuellt gå ut o gå en runda med Filicia och min mammas hund så dom får motionera lite ;) Jag behöver röra på mig jag me så alla får vi nytta av vandringen hehe ;)

Så nu sitter jag vid datan och har kopplat in förstärkaren och lyssnar på lite musik. Men kan ej höja volymen förens min mamma gått upp.

Har sovit gott inatt me och drömt om världens underbaraste kille <3

Nehe men nu ska jag fixa frulle och sen ska jag ta o gå ut o gå me Filicia och Mimmi och fördriva tiden lite ;)

Så ha det så gött ;) bye

Ovido - Quiz & Flashcards