mallanthedarkgirl

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Vandrat till mitt barndoms hus idag me dottern :)

Av Malin - 10 augusti 2012 16:11

Mitt barndoms hem ;)


Idag vid 11:30 så gick jag ut och gick en lång runda med min dotter och min mammas hund Mimmi och kom hem vid 13:40 och enligt min mobil så gick jag sammanlagt 12583 steg. Så nu sitter jag o vilar och har väldigt ont i min vänstra höft. Men när jag hade börjat o vandra så bestämde jag mig för att jag skulle gå till mitt barndoms hus och kolla hur det ser ut ;)

Har inte varit vid det huset sen jag va 5 år. Och jag kännde igen huset och allt runt om kring som om jag aldrig har flyttade där ifrån. Va så mysigt o trevligt o få se huset igen.


Här syns lite av huset, garaget och stallet ;) Garaget (Den vita byggnaden i mitten) har min pappa och mamma byggt från grunden ;)



Ända sen jag flyttade tillbaka till Småland 2009 så har jag sagt att jag ska ut och titta på huset. Men har aldrig kommit så långt som ut till knixhut. Men nu bor jag ju gå avstång från knixhult ;)


Som jag saknar huset o trädgården och miljön m.m Älskar o bo så här som huset ligger. Ute i skogen och med bondgård o kor i närheten. Har många fina o roliga minnen från tiden vi bodde här me ;)



Jag va en jävel på att rymma ofta ;) och då rymde jag hem till bonden 1 gång som bor 900m från huset och jag tog med mig min mammas ena collie hund när jag rymde me ;) Men har försökt rymma till bonden fler gånger men misslyckats med rymningarna.



Sen har vi den gången jag,mamma o min lillebror mattias skulle hämta mjölk hos bonden och mitt i allt i hopa så va mattias borta. Och mamma o bonden kollade runt om sig o såg sen att korna stod i en ring, Och där i mitten stod mattias och bonden och mamma vågade inte gå in till korna då bonden sa att det är en agresiv ko sort. Så mamma o bonden fick panik och mamma fick mer panik när jag sprang in i hagen med en pinne. Men korna flyttade på sig och jag fick tag i min bror och tog med han ut från hagen. Jag har aldrig varit rädd för kor och kommer aldrig vara. Sen när jag va liten så va alla djur rädda för mig typ. Jag visade ingen respekt eller hänsyn till något djur när jag va liten nämligen.


Men nu älskar jag djur och skulle aldrig göra illa något djur.



Sen är jag en bonna tjej så trivs ju bäst ute på landet. lantbruk o häststall är sånt jag vill jobba med. Men finns inga sådanna jobb tråkigt nog så får söka andra jobb tills man hittar en ladgård eller ett stall o jobba på.


Men men..kan skriva i flera dar om mina minnen m.m så stoppar nu.
Ska ta moppen o åka o köpa mig lite chips och sen ska jag busa me dottern i trädgården under min väntan på att min underbara snygging ska komma in på msn igen <3


Men lägger till lite bilder här på slutet nu från min vandrings runda ;)

              Tog bild på lite av bondens byggnader (som jag rymt till) på vägen hem. Sen bilden på bara väg, är vägen jag sprang på under rymmningen till bonden. Sen har vi älskade lilla filicia o mimmi me <3


Ha det så gött ;) Tänker o saknar min snygging <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 april 2018 00:06

Länge sen man skrev här.   Men nu för tiden har man jobb och fullt upp. Inget jobb man vill ha visserligen. Men man får ta det när man inget annat får. Har fått stå ut där sen 3maj 2016 nu.   Men mår inge bra alls längre. Är så sjukt jävla tr...

Av Malin - 11 oktober 2014 20:48

Blir less o irriterad!!!!   Alla andra får ha skoj o kul o träffa andra o ha kul m.m men fan aldrig jag :(   När jag bodde i Skåne så va jag aldrig ensam en enda dag. Va alltid någon vän hemma hos mig eller så va jag hos en vän o umgicks. Ång...

Av Malin - 14 juli 2014 20:24

Samma visa varje år.   Blir alltid besviken o ledsen.   Skulle fixat min egna tårta idag men orkade inte så får väll fixa den imorgon. Eller ja bottnarna är ju köpta, men orkade ej fixa fyllningen o grädden o pyntningen. Så imorgon blir det t...

Av Malin - 9 juni 2014 14:30


    Nu så är det inte lång tid kvar tills den lille tittar ut <3 6/7 är BF <3 Längtar så jag håller på o dör. Men är sjukt orolig över förlossningen :S Orolig om jag hinner få ryggmärgsbedövningen eller ej. Är rädd att det kommer gö...

Av Malin - 1 mars 2014 19:31

Idag spelade Vetlanda Rugby Klubb vetlandas första Cup nogonsin och imorgon blir det någon match till för dom o spela ;) Dagens 3 matcher gick bra även trots att dom förlorade. Men dom kämpade på och klarade sig väldigt bra för o möta rutinerade ru...

Ovido - Quiz & Flashcards