mallanthedarkgirl

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Ovän med grannen o en lägenhet på G.

Av Malin - 30 augusti 2012 23:38

Jaha nu är det världskrig mellan oss o grannen!


Började med att jag skrev till grannen o frågade när jag skulle få mina pengar för moppen o för att jag tog hand om hennes hästar som hon bara övergav o sen lovade att jag skulle få betalt om jag tog hand om dom i 2 månader.

Men iallafall så lovade hon att jag skulle få pengar för moppe nu den 27:e o då frågade jag henne den 27:e om när får jag pengarna.

Då fick jag svar att dom får jag på torsdag när hon kommer hem.

O då blev ja o mamma lite sura!

För hon har en gräsmatta att klippa o hon hade sagt hon skulle komma hem på tisdagen!

Visst jag klippte gräset i måndags o va sur över det eftersom det va hennes tur o klippa!

Så jag skrev tillbaka till henne o sa va bra men då vill jag ha pengarna för moppen o hästarna nu på torsdag då eftersom jag får göra ditt jobb hela tiden här hemma!!

Ne säger hon då!

Men ne va bra sa jag då! Då behåller jag moppen o du får inga pengar tillbaka av mig!!

Då du använt den i mer en 1½år o bara betalt 1300 av 3000kr o du har repat moppen o förstört båda blinkerserna!

Men betalt för hästarna ska jag ha!

Nej då får du inga pengar alls säger hon då o då blev jag förbannad o sa att jag ska visst det ha betalt för att jag tog hand om dina hästar som du bara övergav o sket i!!

Men det vägrar hon!!

Då ringer hon till hyresvärden o ljuger o påstår att jag är i hennes lägenhet utan lov!!!

Jag har aldrig någonsin varit i hennes lägenhet utan lov!!

Men hon sa upp lägenheten samtidigt som hon ljög för hyresvärden om mig.

Så hyresvärden ringde min mamma o frågade om jag fortfarande va intresserad av lägenheten o berättade vad grannen hade sagt.

O jag sa ja. Så skriver kontrakt på lördag förmodligen när hyresvärden kommer på besök ;)

Men bor nog bara där till sommaren 2013 hoppas jag. Men det märker vi. Hoppas ju att det blir jag o hjärtat mitt o att han vill att jag skall bo med han <3


Nehe nu skall jag ta o försöka sova igen. Lyckas inte o somna nämligen då jag saknar mitt hjärta så otroligt mycket. Han är det bästa som hänt mig efter Filicia <3 Filcia , Micke och Molly är det bästa som någonsing har hänt mig <3 Hoppas för fullt att jag aldrig förlorar er och att det blir jag o Micke för all framtid <3


Tänker o saknar dig otroligt mycket hjärtat mitt <3


Nehe se om jag kan somna nu. Natti natti

 
 
Catarina

Catarina

31 augusti 2012 00:12

Fy för oärliga människor! Det finns inget värre än när folk beter sig så. Man ska inte behöva tjata till sig pengar för jobb man gjort eller saker man sålt!

Jag hoppas att det löser sig för dig!
Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Malin

31 augusti 2012 00:19

O jag va ändå snäll mot grannen o har låtit henne köpa moppen på avbetalning då vi är vänner men hon skötte det inte. Och jag har alltid ställt upp o tagit hand om hennes hästar och hundar utan betalning innan. Men nu lovade hon betalning för att jag blev tvungen o ta hand om hennes hästar i 2 månader. Men nu så är jag trött på det hela. hästarna har jag fått vänta i 1 år på o få betalt för o moppen har jag fått vänta i mer en 1½ år så sa ifrån o det slutade med att hon vägrar betala för sig. Så nu är vi inte vänner längre. Då jag ej vill ha falska vänner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 april 2018 00:06

Länge sen man skrev här.   Men nu för tiden har man jobb och fullt upp. Inget jobb man vill ha visserligen. Men man får ta det när man inget annat får. Har fått stå ut där sen 3maj 2016 nu.   Men mår inge bra alls längre. Är så sjukt jävla tr...

Av Malin - 11 oktober 2014 20:48

Blir less o irriterad!!!!   Alla andra får ha skoj o kul o träffa andra o ha kul m.m men fan aldrig jag :(   När jag bodde i Skåne så va jag aldrig ensam en enda dag. Va alltid någon vän hemma hos mig eller så va jag hos en vän o umgicks. Ång...

Av Malin - 14 juli 2014 20:24

Samma visa varje år.   Blir alltid besviken o ledsen.   Skulle fixat min egna tårta idag men orkade inte så får väll fixa den imorgon. Eller ja bottnarna är ju köpta, men orkade ej fixa fyllningen o grädden o pyntningen. Så imorgon blir det t...

Av Malin - 9 juni 2014 14:30


    Nu så är det inte lång tid kvar tills den lille tittar ut <3 6/7 är BF <3 Längtar så jag håller på o dör. Men är sjukt orolig över förlossningen :S Orolig om jag hinner få ryggmärgsbedövningen eller ej. Är rädd att det kommer gö...

Av Malin - 1 mars 2014 19:31

Idag spelade Vetlanda Rugby Klubb vetlandas första Cup nogonsin och imorgon blir det någon match till för dom o spela ;) Dagens 3 matcher gick bra även trots att dom förlorade. Men dom kämpade på och klarade sig väldigt bra för o möta rutinerade ru...

Ovido - Quiz & Flashcards